Lugupeetud lapsevanemad!
Kuusalu vald pakub toiduabi. Vajalik on registreerimine.
Abivajajatel palun saata Anu Kirsmanile, Kuusalu valla juhtiv haridusspetsialist, kiri aadressile
Juhtkond
Kuusalu vald pakub toiduabi. Vajalik on registreerimine.
Abivajajatel palun saata Anu Kirsmanile, Kuusalu valla juhtiv haridusspetsialist, kiri aadressile
Juhtkond
Kui nädal tagasi otsustati, et alates esmaspäevast, 16. märtsist lähevad kõik Eesti koolid üle distantsõppele, ei kujutanud veel keegi ette, kuidas kõik toimima hakkab. Väga palju oli ka meie koolis küsimusi ja keeruline neile kõikidele vastuseid leida, sest olukord oli kõikidele ühtviisi uus ja tundmatu. Panime paika esialgsed reeglid, kuidas koolitöö peaks hakkama toimuma.
Ja siis jõudis kätte esmaspäeva hommik, kus üheks esimeseks ehmatuseks kogu Eestis oli tõsiasi, et eKool seoses suure ülekoormusega ei töötanud. Jahmatust oli igal pool, nii õpilaste, õpetajate kui lapsevanemate seas. Uskusime siiski, et eKool suudab suure koormusega hakkama saada, ja nii õnneks oligi. Sellest hetkest toimis kõik jälle palju paremini. Muidugi oli ka edaspidi küsimusi ja kõhklusi – kas tundus õpilastele tööd liiga palju olevat, või ei saadud hakkama erinevate internetikeskkondadega või veel midagi, aga mida aeg edasi, seda rohkem kõik selgus.
Õpetajad ja õpilased suhtuvad tekkinud olukorda kui võimalusse otsida, katsetada, õppida ja arendada loovust. Nüüd on võimalus õpikeskkondi jagada ja koos uut ning põnevat avastada.
On väga hea meel eKoolis õpetajate tagasisidet lugeda, kus räägitakse, et õpilased on tublid ja saavad hakkama – aitäh teile, olete tublid distants-õpilased! Tunneme rõõmu ja uhkust oma õpetajate üle – nad kõik töötavad palju ja püüavad parimat!
Tekkivad murekohad on suhtluse ja kogemuste jagamisega ületatavad. Lisaks aineteadmistele on nüüd oluline õpetada lastele oskust oma aega planeerida, juhendeid lugeda, mõista ja aru saada.
Samuti on meil väga hea meel teie abi ja toetuse üle, head lapsevanemad! Me teame, kui keerulises rollis olete – paljud teist aitavad lapsi igapäevase töö kõrvalt, kas siis pärast tööpäeva lõppu töölt koju tulles või päeva jooksul oma tööd „kodukontorist“ tehes. Suur tänu teile!
Koduõpe ei tähenda ainult tundide kaupa arvuti taga töötamist. Endiselt tuleb hinnata nii raamatute, looduse kui perekondliku suhtluse tähtsust, milleks nüüd on avanenud uue võimalused.
Ja nüüd jõuab kätte nädalavahetus. Rõõmustame kõik koos selle üle, et meil on õnnelikult selja taga täiesti uut moodi koolinädal, mille jooksul oleme kõik palju õppinud. Puhkame kõik, nii nagu see praegustes oludes võimalik on ja kogume jõudu järgmiseks koolinädalaks.
Juhtkond
Analüüsisime tänast päeva ja saadame koos meie kõikide heade soovidega alljärgnevalt mõned mõtted:
• Õpetajate küsitluse saadame välja järgmise nädala alguses. Õpetajad, kellelt juhtkond on tagasisidet saanud, on öelnud, et koduõppega suuri probleeme ei ole ja õpilased on ülesanded esitanud.
• Kui õpilased on esitanud häid/väga häid töid, siis õpetajad tunnustavad õpilasi. Motiveerimiseks ja kiitmiseks võib kasutada ka numbrilist hindamist. (Ka meie kolmanda päeva tagasiside ütleb: Õpetaja võib panna õpilasele motiveerivaid hindeid.)
• Väga hästi toimib õppeplatvorm Opiq - kui mõnes klassis seda ühes õppeaines juba kasutatakse, oleks soovitatav ka teised õppeained Opiquga siduda. Juhendid Opiqu kasutamiseks on siin: https://www.opiq.ee/Catalog
• Õpilastega suhtlemisel arvestame elektroonilistes kanalites kehtivate vanusepiirangutega (nt Facebooki piirang 13 aastat) ja sellest lähtudes valime sobivad suhtluskeskkonnad.
• Huvijuht tunneb rõõmu, et temani jõuavad pildid ja kirjutised selle kohta, millega kodus tegeletakse ja kuidas uudses olukorras hakkama saadakse. Aitäh kõigile, kes seda teinud on ja kes veel pole - kindlasti tehke!
• Algklasside ainesektsioon on teinud tublilt endiselt koosolekuid ja jätkanud suhtlemist ning kindlasti ei ole nad ainsad. Ainesektsioonid, kui võimalik, korraldage samuti kohtumisi.
• Järgmisel nädalal on koolimaja suletud, kuid vajadusel pääseb koolimajja, kui võtta ühendust majandusjuhatajaga.
• Kui on veel õpilasi, kes sooviks laenata koolist arvutit, siis tuleb lapsevanemal võtta ühendust Viive Abeliga, kes lepib kokku aja, mil arvuti koolist kätte saab.
Kevad koputab uksele.
Tuul lükkas pilved laiali ja lasi päikesel maa peale paista.
Täna minu poolt üks väike film, mille teinud meie kooli vilistlane, mis filmitud meie koolis ja kus Teile nii mõnigi tuttav inimene kaasa teeb. Kindlasti vaadake! Saate teada, mis on fotosüntees, mis peagi looduses laineid lööb.
Meie tänasesse päeva on sellest filmist võtta veel üks sõnum. Nimelt:
KUULA ARSTE, VÕTA PIIRANGUID JA KÄITUMISJUHISEID TÕSISELT, siis seljatame iga tundmatu ja ohtliku haiguse.
Kevadpäikest Teile kõigile. Minge õue ja uskuge, meeleolu läheb nii mõnusaks, lausa magusaks...
Huvijuht
Saima
Hea õpilane, õpetaja, kooltöötaja ja lapsevanem!
Kutsun Teid üles leidma üks vaba hetk ja kirjutama mulle aadressile
sellest, kuidas teil läheb, mis on huvitavat, lõbusat või naljakat juhtunud seoses kodus koolipäeva läbiviimisega, millistele geniaalsetele ideedele olete tulnud, et päev läheks korda, et tuju oleks rõõmus, mida ilusat ja huvitavat õues nägite, kui näiteks õuetunde pidasite või kehalises ümber maja jooksite. Ka häirivatest teguritest kirjutamine on teretulnud.
Võite kirjutada vabas vormis, luulevormis, saata fotosid, kirjutada üks lause või kasvõi üks sõna.
Teie toredate postituste tulemusel on plaan teha dokumentaalnäidend "KORONAPÄEVIKUD"
Julget pealehakkamist ja head kirjutamist!
Ühe lapse ütlemisest, et "TEAD KUI NALJAKAS, ME MÄNGISIME EILE KOROONAT!" sündis luuletus
KAROONAVÕIDU PÜHA
EILE ESIMENE PÄEV
KUI OLI KODUS KOOLIPÄEV.
HÄSTI HAKKAMA MA SAIN
EMA TEGI PIKA PAI.
ISA KELDRIS RINGI KOLAS
ÄRAPANDUD VANAS KOLAS.
POLNUDKI SEAL KUIGI KAUA
KUI TUPPA TÕI KAROONALAUA.
NUPP KUI VÄIKE KORONAVIIRUS
KIIS MUL TÄPSUS, KÄES MUL KIIRUS
VÄIKSED VIIRUSED UPS UPS
AUKU LÕIN MA LUPS JA LUPS
ONGI KAROONALAUD MUL TÜHI!
PEAN KAROONAVÕIDU PÜHI.
Olge tublid, olge terved!
Kohtume koroonavõidu pühal.
Parimat!
Teie huvijuht Saima
Analüüsisime tänast päeva ja saadame koos meie kõikide heade soovidega alljärgnevalt mõned mõtted.
• Kõikidele õpetajatele: palun lugege tähelepanelikult läbi tänane Haridus- ja Teadusministeeriumi meil. Vaadake selleks Vello Satsi kirja listis.
• Kõikidele õpetajatele: Palun lugege läbi ka Innove/Rajaleidja kiri “Palve õpetajatele”, selleks palun vaadake samuti Vello Satsi kirja listis.
• Hindamisest: HTM soovitab mitte hinnata õpilase õppetööd numbrilise hindega esimesed kaks nädalat. Kui õpetaja hindab õpilase sooritust arvestatud/mittearvestatud, tuleks võimalusel lisada sõnaline tagasiside (kujundav hindamine). Õpetajal võib panna õpilasele motiveerivaid hindeid.
• HTM on palunud koolidel kaardistada e-õppe keskkonnad ja vahendid. Nädala lõpuks tuleb kõikidel õpetajatel täita klassipõhine tabel, milliseid e-õppe keskkondi ja vahendeid kasutatakse e-õppe läbiviimiseks. Tabeli põhja paneb üles Viive Abel. Eesmärgiks on koondada kokku info, mis võimaldab meil analüüsida, kui suure hulga oma õppetööst sooritab õpilane e-õppe keskkonnas ja milliseid keskkondi kasutatakse. Lisaks palume tabelisse märkida, millises keskkonnas toimub õpilaste ja klassijuhataja vaheline suhtlus.
• Järgime HTM-i soovitust ja teeme järgmisest nädalast alates ühe õppepäeva nädalas nutivabaks. Sellel päeval peab õpetaja andma õpilasele kodused ülesanded, mida õpilane saab sooritada ilma, et peaks kasutama e-õppe keskkondi. Järgmisel nädalal on esimeseks nutivabaks päevaks kolmapäev. Edaspidi liigub päev nädalapäeva kaupa edasi ehk igal nädalal on erinev nutivaba päev.
• Tugikeskus koostöös kooli juhtkonnaga koostab õpetajatele tagasisideküsitluse, mis saadetakse kooli listi järgmise nädala alguses.
Juhtkond
17.03 juhtkonna nõupidamise kokkuvõte
1. Õpetaja tööd puudutavad küsimused
• Iga õpetaja otsustab ise, kui tihti ja millist tagasisidet ta soovib õpilaselt ja/või lapsevanemalt.
• Õpetaja annab õpilasele ainult tunnitöö, koduseid töid ei anta. Võrreldes tavapärase õppetööga tuleb mahtu oluliselt vähendada. Õpilane peaks omandama ainult olulisema osa ainekavast. Peame arvestama kõikvõimalike olukordadega – kodudes ei jätku arvuteid/ nutivahendeid, keeruline võib olla iseseisvalt õppida ja paljutki veel. Seega – ärme oota õpilastelt seda, mida võiksime oodata tavapärases õppetunnis olles.
2. Sotsiaalpedagoog Elle Halliksaare tööst
• Elle kontakteerub individuaalselt õpilastega ja/või lapsevanematega, kellel ei ole eKoolis veel kontot loodud. See puudutab õpilasi alates V klassist.
• Nädala lõpus koostab Elle nimekirja tublidest ja mitte nii tublidest eKooli kasutajatest. Eesmärgiks innustada eeskujulikke ja motiveerida mahajääjaid, kes võetakse omakorda Tugikeskuse tähelepanu alla.
Olge hoitud!